Fes un bon esmorzar

Nutrition

Dels tres àpats diaris potser el més important és l’esmorzar, ja que ens subministra l’energia necessària per començar el dia i dur a terme les activitats quotidianes, tant les que requereixen un esforç físic com les que ens exigeixen concentració i rendiment intel·lectual.

Per tant, perquè l’esmorzar sigui complet haurà de contenir: lactics, farinacis, fruites i sucs de fruita naturals i altres…

  • Lactis (llet, iogurts, quallada, mató, formatges…) o aliments equivalents (begudes vegetals enriquides amb calci i vitamines) ja que aporten calci, vitamines A i D i vitamina B2.
  • Farinacis, és a dir, cereals, ja sigui en forma de cereals d’esmorzar (de blat, blat de moro, quinoa, amarant , civada o altres) o de pans (integrals, de cereals, d’espelta, de soja, de sègol o altres). Dintre d’aquest grup hi ha aliments no tan recomanables com les pastes o algunes galetes, que no s’haurien de consumir habitualment.
  • Fruites i sucs de fruita naturals, que aporten aigua, sucres, fibra, vitamines i minerals en abundància.
  • Altres aliments, com ara pernil, tonyina, oli, melmelada, cacao, sucre o mel, que acaben de complementar l’esmorzar.

Save

0 comentarios

Dejar un comentario

¿Quieres unirte a la conversación?
Siéntete libre de contribuir

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.